Optimizare SEO

Pe internet, clientii sunt cei care te cauta. Nu trebuie decat sa ii ajuti sa te gaseasca. Aici intervine SEO (optimizarea pentru motoarele de cautare), al carui rol este sa creasca volumul si calitatea traficului generat de motoarele de cautare cum este Google, prin returnarea paginii optimizate ca rezultat pentru cuvinte cheie targetate. Astfel ca a avea un website este cu adevarat necesar, dar nu si suficient.

Din pacate, putine companii inteleg importanta SEO. Este, intr-un fel, firesc, pentru ca desi aparent simplu, procesul de optimizare este unul foarte complex. De la intrebarile de tipul: cat costa?, cat dureaza? ce rezultate garantati?, raspunsurile difera de la proiect la proiect si pot veni numai dupa o analiza amanuntita. Iar miturile care s-au creat in jurul SEO ingreuneaza si mai mult lucrurile. Sunt zeci de astfel de opinii gresite, insa cele de care ne lovim cel mai des sunt: “SEO se face o singura data”, “E suficient sa folosesti keyworduri relevante, sa actualizezi continutul si sa inscrii site-ul in directoare”, “Nu am nevoie de SEO” sau “Nu e cazul sa angajez specialisti”.

In 1999 – 2000 era suficient sa updatezi meta taguri si sa inserezi keyword-uri in site. Acum sunt cca 200 de factori pe care motoarele de cautare ii iau in calculpentru a determina relevanta unei pagini din alte mii sau milioane de alte pagini concurente. Daca ne gandim si ca jumatate din populatia globului are acces la Internet, 135 de milioane de indivizi fac 5 miliarde de cautari pe luna si exista peste 21 de miliarde de pagini indexate de Google (pe langa alte miliarde care nu sunt listate in motoarele de cautare), ajungem sa intelegem mai bine de ce optimizarea cere timp, costuri, de ce e un proces continuu, repetitiv, de ce sunt necesare cel putin 6 luni pentru a vedea rezultate, dar mai ales de ce avem atata nevoie de ea. Pe scurt, intelegem de ce SEO ar trebui sa devina parte din strategia de business o oricarei companii si tratata cu aceeasi importanta ca orice alt instrument de marketing.

Optimizarea pe termen lung, eficienta si productiva, include o multitudine de tactici, de la strategie de search marketing, benchmarking, analiza competitionala, analiza cuvintelor cheie, copywriting, web design, arhitectura informatiei, optimizarea codului, content development, web analytics, analiza conversiei, link building si multe altele.